Ga naar de inhoud

Jouw boek in druk

Wanneer verschijnt jouw boek?

Je bent een ervaren ondernemer en je weet dat je een uniek verhaal in je hebt. Met jouw kennis zou je veel anderen kunnen helpen. In je hoofd heb je jouw boek al honderd keer geschreven maar het op papier krijgen kost je te veel tijd.

Je hebt het altijd druk en de gedachten om maanden op een zolderkamertje te zwoegen spreekt je niet aan. Daar heb je gewoonweg geen tijd voor. Eigenlijk wil je niet per se een boek schrijven: je wilt het geschreven hebben. Herkenbaar?

Tegelijkertijd knaagt het aan je: jouw boodschap aan de wereld verdient een groot publiek. Je wéét dat je met de lessen die jij hebt geleerd zoveel mensen kunt helpen. Een boek zou daar het perfecte vehikel voor zijn.

Je voelt je gefrustreerd omdat dat boek met jouw naam erop er nog niet is. Terwijl je graag iets wilt nalaten aan de volgende generatie. Jonge ondernemers kunnen veel opsteken van jouw reis én de fouten die jij onderweg hebt gemaakt. Jouw reis bevat veel lessen voor hen.

Hoe zou het voor jou voelen om je boek binnenkort overhandigd te krijgen? Een hele stapel boeken met een cover waarop jouw naam prijkt. Jouw unieke verhaal op papier. In jouw woorden.

En heerlijk… wat het heeft het je gekost om je verhaal nog niet in boekvorm te hebben? Want het is niet alleen maar heerlijk om je verhaal op papier te hebben, een kwalitatief goed boek brengt je meer: in bekendheid en in impact. Media – groot en klein – spreken auteurs graag voor hun krant, tv-programma, podcast of site. Bedrijven en organisaties vinden je gemakkelijker als ze een spreker zoeken met jouw expertise. Veel ondernemers krijgen ook meer opdrachten en omzet, allemaal omdat ze in de spotlight stonden.

Hoe zou het zijn als je boek verschijnt zonder dat je zelf veel tijd hoeft te steken in het schrijven? Als je alleen maar honderduit hoef te vertellen over jouw visie, jouw methode, jouw onderneming, jouw werk in een serie interviews.

Stel je voor: je bereikt een grote schare mensen. Mensen die jou zonder boek nooit hadden gevonden. Een boek waarin andere ondernemers kunnen leren van jouw visie, jouw methode, jouw kennis en kunde. Je boek is een tastbaar bewijs van jouw bijzondere levenswandel. Een verhaal dat jouw lezers er telkens weer bij kunnen pakken: het is jouw nalatenschap.

Je bereikt de media gemakkelijk met jouw boek. Je kunt ermee naar redacties stappen omdat jij de auteur bent. Jouw boek opent deuren: naar radio- en televisieprogramma’s, kranten en magazines, sites en podcasts.

Met ghostwriting hoef je geen jaar te wachten maar ben je snel klaar. Je hoeft niet te tobben met teksten. Je krijgt een kant-en-klaar gepubliceerd boek in handen: een boek waar jij graag een talkshow-host mee ziet wapperen terwijl ze breeduit glimlacht in de camera. Een boek waarmee je jouw verhaal kunt vertellen aan de wereld en veel meer mensen kunt helpen en inspireren.

‘Ik kan geen betere schrijfster (en uitgeverij) wensen! Topper! Ik vind het geweldig. Echt wauw. Kippenvel!’
Reactie Jordy Onkenhout na het lezen van zijn boek, geschreven door Ellen den Hollander

Veelgestelde vragen

Wat krijg ik allemaal?
Je boek krijgt een krachtige introductie en vertelt jouw verhaal in jouw woorden. Een eindredacteur controleert de tekst en zet de puntjes op i. Je krijgt een professionele cover en de vormgever zorgt ook voor een goede opmaak van de tekst. Je boek krijgt een ISBN en wordt aangemeld bij het CB (het distributiecentrum van de boekhandelaren). Je krijgt een doos met exemplaren van je boek overhandigd.

Hoe lang duurt het?
Het traject duurt meestal zo’n vier maanden.

Staat mijn naam straks op de cover?
Ja. Je bent de auteur van het boek. Dat auteursrecht wordt ook vastgelegd bij het aanvragen van de ISBN, het unieke nummer dat deze uitgave van jouw boek krijgt.

Hoe werkt het?
In een serie interviews bepalen jij en de schrijver de opzet van het boek. Door vele vragen te stellen vertel je over je werk, herinneringen en anekdotes die het verhaal kleur geven. In het verhaal dat de schrijver maakt, zal jouw stem helder doorklinken. Iedereen zal jou meteen herkennen. Daarna – als jij helemaal tevreden bent met de tekst – gaan de vormgevers aan het werk om een passende cover voor je boek te maken. Ook zorgen zij voor een professionele vormgeving van de tekst en de foto’s. Als alles in orde is, dan gaat je boek naar de drukker. Na een paar weken krijg je een stapel van je boeken overhandigd.

*alle prijzen zijn exclusief btw